Serviceklub.dk - Camping og bil

Search
Go to content

Main menu:

Serviceklub.dk

Lov og Uorden

Jeg er igennem min kone blevet en erfaring rigere efter at hun tilmeldte sig www.serviceklub.dk, brugte den i en time, meldte sig fra, ikke har brugt det siden - og alligevel er blevet præsenteret for en regning på 237 kr. Hun har gentagende gange været inde for at kontrollere at hendes e-mail adresse var slettet og fik hver gang beskeden - email ubekendt efter adressen. Hendes data burde derfor være slettet. Det viste sig imidlertid slet ikke at være tilfældet. Hun har ikke været logget ind på deres system på noget tidspunkt.

Det vil blive beskrevet her i detaljer, efterhånden som jeg får gravet mig ned til dette firma, der tydeligvis er meget populær på trustpilot. På trustpilot har www.serviceklub.dk fået lavet det således at man kun kan lave anmeldelser når man har et gyldigt ordre nummer - jeg kan så bare konstatere at når jeg trykker det ordrenummer ind som står i den mail vi har fået så bliver den afvist som værende ugyldig. Jeg er desuden temmelig sikker på at de anmeldelser der er på www.serviceklub.dk i høj grad er skrevet af firmaet selv, fordi det er helt almindelig navne der bliver skrevet som hjemmehørende i større byer, hvor man ikke har en Kinamands chance for at finde frem til "personen" over Krak.

Forsiden på www.serviceklub.dk er fyldt med hvad der angiveligt er gode tilbud. Jeg falder over en elektrisk fluesmækker, som kun koster 60 kr. som medlem af serviceklubben - det må virkelig siges at være et godt tilbud, som man kan få i 10-20-30 og lignende butikker til 30-50 kr.og ikke behøver at købe på serviceklubbens sider for 60 kr og uden at skulle betale 200 kr. om måneden for medlemsskab. Forsøger man at købe den uden at blive medlem .... det kan man ikke!

Det siger sig selv at de par samarbejdspartnere til serviceklub, der nåede at ringe - til trods for at medlemsskabet kun var oprettet ganske få timer - har fået at vide at vi overhovedet ikke gider beskæftige os med firmaer der har aftaler med et så useriøst firma som serviceklub.dk


Forsøger man sig med at købe noget af det på forsiden uden at ville være medlem er det umuligt.

Ovenstående er skrevet lidt overfladisk, jeg vil gå i detaljer når jeg får lidt mere tid - serviceklub.dk afslører nemlig ikke alle detaljer på sin hjemmeside - f.eks. er der ingen navne på ansvarlige, der er ingen cvr-nr (selv om de tilsyneladende har et) - manglende cvr-nr. på hjemmesiden er ulovligt.

Selv om det flere gange nævnes at trækket for medlemsskabet er Betalingsservice, så har det intet som helt med betalingsservice at gøre. For at det har det, skal man opgive sit kontonummer. Det bevirker så at man dels ikke får den sædvanlige advarsel på nogle dage når man ser betalingen på den email de er så hensynsfulde at sende, dels ikke kan slette betalingen ved betalingsservice. Men når betalingen er sket og man ikke har fået penge tilbage, så kan man gå til banken og fortælle dem hvad man har gjort for at undgå at komme til at betale - og den skal så trække betalingen tilbage og undersøge sagen.

Der står på deres side, at der ikke er fortrydelsesret - men der er ingen af de servicemedarbejdere jeg har snakket med der har kunnet henvise til et punkt i købeloven, der skulle gøre den påstand valid.

I vores tilfælde er følgende fakta:

- Man har ikke kunnet kontakte dem på den opgivne e-mailadresse, fordi når man trykker på den er
 den ugyldige. Den er rent faktisk en internetadresse, men det finder ens emailprogram - og en ikke-
 IT kyndig jo ikke ud af.

- Når man melder fra på systemet med sin emailadresse, så får man gentagende gange beskeden, at
 den ikke er gyldig.

- Selv om man ikke har været logget ind siden den dag man meldte sig til - og altså har brugt de 14
 dages fortrydelsesret der efter købeloven er på køb på ens Dankort - så bliver man alligevel trukket på
 Dankortet - i stedet for at man får den krone man har betalt for 14 dages abonnement, tilbage.

- Brug ikke serviceklub.dk!

- Har du alligevel brugt dem, så fortæl deres samarbejdspartnere, at du ikke vil snakke med et firma der
 entrerer med serviceklub.

- Brok dig i banken. Banken SKAL undersøge sagen og give dig pengene med det samme ved indsigelse.

- Når du vil have dine penge tilbage, skal du udfylde et skema med alt fra kontonummer til at de vil have
 et billede af dig! Min bank oplyser mig om, at når man har udfyldt kortnummer, udløbsdato og koden
 på bagsiden af - Dan-kortet, så har - i dette tilfælde serviceklub.dk - alle redskaber der skal til for at
 returnere pengene. Men serviceklub.dk er selvfølgelig kun ude på at beholde folks penge og køre
 folk trætte i deres mangel på system.

- www.datemig.com er ejet af samme firma som www.serviceklub.dk. Vurdér selv om du vil bruge den
 side.

- Brug ikke serviceklub.dk!

Flere råd kommer til når jeg får forsket lidt i det!

Serviceklub.dk er blevet politianmeldt flere gange, deres sager kan googles, jeg vil bringe en oversigt over de vigtigste overskrifter, når jeg får tid. Får vi ikke vores penge tilbage, så vil jeg have masser af tid - jeg mangler lidt at gå op i :)

Jeg blev i går, 24.11.2011, lovet at blive ringet op af en kundeansvarlig, dette er endnu ikke sket. Jeg vender tilbage når det sker, hvis der ikke sker andet i mellemtiden.

Jeg ringede til dem igen i dag, d. 28.11.2011, og er igen blevet lovet at blive ringet op af en kundeansvarlig. Pigerne der tager telefonen er ikke i stand til at undersøge noget som helst og tager ikke stilling til at Inger ikke på noget tidspunkt har været logget ind efter tilmeldingen.

Knapt nok havde jeg lagt røret, før der var en "kundeansvarlig" i røret. Jeg brokkede mig over at det skulle være nødvendigt at medsende billede på den refunderingsformular, man skal
udfylde for at få penge tilbage. Af andre finurlige ting, som skal få en kunde til at opgive at få penge tilbage, er f.eks. dette - og jeg citerer:

"OBS: der er vigtigt, at du sender billed-IDmed, som bekræftelse på, at det er den korrekte person, vi refunderer til - vi gemmer ikke dette efter refusion, men det er nødvendigt for at kunne refundere."

"Obs: husk at vedlægge kopi af dokumentation for trækning
"

Det sidste er åbenbart meget vigtigt, fordi det var skrevet med fed skrift, lige som det er her. Det skriger lige som lidt til himlen og er måske kun skrevet for at få folk til at opgive en refundering allerede inden man når postkassen - fordi længere oppe på formularen står: "Notanummer for trækning". Denne står på ens bankkontoudskrift og den eneste der kender den må forodes at være den der har adgang til kontoen og dermed den der har fået foretaget det uønskede træk på kontoen.

Refunderingsformularen er i dag sendt afsted med mail. Jeg har minimum selv brugt minimum 5 timer på det uden at det har været en fornøjelse. Gør jer den tjeneste at google serviceklub.dk fø
r i roder jer ind i noget som helst med det firma. Jeg sammenligner firmaet med de spammails man modtager fra Afrika, hvor man kan tjene ½ million om året - i virkeligheden bliver ens bankkonto tømt.

Der gik ikke mange timer, før der kom nye overraskende krav til refunderingen. En mail afslørede at de skulle have en kontoudskrift og et 6-cifret notanummer med et C foran. Jeg ringede til min bank, som absolut ikke kender noget til et nummer der ligner det - notanummeret er jf. vores kontoudskrift 4-cifret. Skærmudskriften var nemt at lave når man ved hvordan man gør - jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at mange dér vil give op, fordi de ikke anelse om  hvordan man gør. Teknikken går jo ud på at køre kunden træt.

Jeg ringede et par gange til kundeservice - direktøren og chefen lader til at hedde Kim Østergård og Jakob Mogensen (i tilfældig rækkefølge).

Efter et par dages ventetid sendte jeg en mail hvor jeg gjorde opmærksom på at jeg ikke havde hørt fra dem - jeg får derefter en mail tilbage hvor der står at de ikke kan se at de har modtaget refunderingsformularen - så var de villige til at se bort fra det 6-cifrede notanummer med et C foran! Jamen ..... hvad skal den så med for i første omgang?? Jeg sender refunderingsformularen til dem igen - og et par timer senere får jeg besked på at sagen behandles. Jeg minder dem så lige om at Ingers abonnement aldrig nogen sinde har været taget i brug .....

Dagen efter fik jeg følgende mail:

Du har været i kontakt med Serviceklub kundeservice, og vi er derfor meget interesserede i at høre din mening om Serviceklub.
Vi arbejder hele tiden på at forbedre vores hjemmeside og vores service, og derfor håber vi, at du vil bruge et par minutter på at give os din feedback og din mening om Serviceklub.dk.

Jamen hvad havde Serviceklub.dk da forestillet sig - at man er lutter tilfreds med at have brugt mange mange fritidstimer på en lille ting som at få penge tilbage - det burde bare have taget den tid det tog at skrive en lille bette mail: Jeg har ikke brugt min log-in, har derfor ikke taget mit abonnement i brug og har derfor - ifølge købeloven - krav på mine penge tilbage. Send dem venligst. Men nej ... i stedet som sagt mange fritidstimer ... Det siger sig selv at jeg ikke vil bruge mere tid på det end højst nødvendigt, og når resultaterne ikke bliver offentliggjorte (selv om de gjorde ville jeg ikke stole på dem over en dørtærskel) ...

Der går yderligere 3-4 dage - i stedet for at vi får pengene tilbage, så kommer der endnu en opfordring til at sende dem min mening om dem .. guess what - den har ikke ændret sig en tøddel.

Endelig får vi vores penge tilbage. Jeg ved ikke hvor mange timer jeg har brugt på det, men det er i hvert fald mellem 5 og 10 plus at jeg har brugt tid på at skrive det her. Er vij så stadig fri for "serviceklubben"? Nej - vi bliver ringet op i tide og utide af sælgere som serviceklubben har aftaler med. Jeg gætter på de får betaling per adresse de udleverer til disse firmaer, uanset om kontakten er positiv eller negativ.

Jeg er betænkelig, fordi Serviceklub nu har min kones cpr.-nr., bankonto nummer, dankort info (den er så blevet lukket, så vi ikke risikerer at få trukket penge fra den fløj mere), adresse m.m.m. - et foto blev dog ikke uploaded selv om det var et "krav" for at få pengene tilbage. Det var også et "krav" at notanummeret skulle skrives på refunderingsformularen, men da den ikke fandtes i bankens system ud fra det krav de havde til det (et c med et 6-cifret nummer), valgte serviceklubben at se bort fra at det ikke var med. Og husk nu her at når man har afleveret dankortdata, så er der ikke noget som helst i vejen for at der kan blive trukket igen senere på ens konto (med mindre dankortet er skiftet ud med et andet). Og der er heller ikke noget i vejen for at man kan få sine penge tilbage alene ved de info Serviceklub.dk har fra dankort-betalingen. De påstod godt nok at disse data var kodede - men de er garanteret ikke mere kodede end at de forsøger at hive endnu en stak penge fra en, når den første måned er gået.

Søg på http://www.google.dk/#sclient=psy-ab&hl=da&site=&source=hp&q=serviceklub+politi&pbx=1&oq=serviceklub+politi&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=101l2104l0l2579l7l5l0l0l0l0l992l2635l6-3l3l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=84fe23f66aff3abc&biw=1600& bih=775
(du søger efter "serviceklub politi") for at se hvad serviceklub består af. De er rigtig populære.

Skriv meget gerne hvis du vil dele  dine oplevelser med serviceklubben med andre, brug "kontakt" i menuen ude i venstre side.

jeg har i marts måned modtaget følgende fra seriviceklub.dk - jeg orker ikke at bruge mere tid på dem, derfor nøjes jeg med at bringe deres mail til mig. Dog vil jeg nævne at nogle af deres påstande ikke holder vand, idet de forsøger at overrule købeloven ved køb på internet, det er selvfølgelig ikke lovligt. Herunder f.eks. at man kan se bort fra fortrydelsesretten.

Hej Per
Vi er blevet opmærksomme på dit opslag på
http://www.campingogbil.dk/serviceklub.dk.html. Vi er blevet klar over, at du sendte os dette link i forbindelse med at sagen kørte i november. I mellemtiden er den ansatte, som sad med sagen ikke hos os længere, og vi har ikke kunne finde hendes svar på din henvendelse og dit oplæg, hvilket vi synes det fortjener, og derfor sender jeg dig denne mail.
Vi beklager meget den dårlige kundeservice, som fandt sted fra vores side, i forbindelse med sagens forløb, og vi vil gerne prøve at rode bod på det. Samtidig er vi dog nødt til, også at forholde os til nogle af de ting du har skrevet, som ikke er korrekte.
Din kone tilmeldte sig d. 7/11 og havde derfra 14 dage til at opsige sit medlemskab. I systemet havde vi ikke registreret en afmelding før 22/11. Dog fik hun trods dette refunderet. Det er meget beklageligt at i har haft en så dårlig oplevelse med Serviceklub. Jeg vil dog pointere at betingelserne for medlemskabet skal accepteres for at melde sig til, og dem læser man selvfølgelig inden. I den forbindelse er der også forklaret om den 14 dages prøveperiode, ligesom der også er på siden, hvor man tilmelder sig. Du har 14 dages fortrydelsesret, som starter fra den dag du tilmelder dig og foretager købet. Det er selvfølgelig sådan, fordi du kan tage medlemskabet i brug med det samme. Du kan via hjemmesiden, via mail til kundeservice eller opkald til kundeservice opsige dit medlemskab inden for den 14 dages periode, og så modtager du ikke yderligere opkrævninger.
I betingelserne står der følgende:
”4.3 Fortrydelsesret på medlemskab
Såfremt du bestiller medlemskab, bekræfter du, at du ønsker at tage det i brug straks, og du frasiger dig dermed samtidig fortrydelsesretten.

Købet af medlemskab kan derfor ikke fortrydes og beløbet kan ikke refunderes, da medlemmet ved at skaffe sig adgang til Serviceklub.dk's serviceydelser har taget "varen" i brug, jfr. forbrugeraftalelovens § 20, stk. 3.”
Jeg kan yderligere informere om at det ikke er en del af købeloven, men forbrugeraftalelovens paragraf 20 stk. 3.
I forhold til din kommentar omkring anmeldelserne på Trustpilot, må du selvfølgelig tro, hvad du ønsker. Jeg kan dog informere om, at det er vores egne medlemmer, som har oprettet anmeldelserne. At det er almindelige navne, finder jeg ikke skulle være en logisk årsag til, at vi selv skulle have oprettet dem. Det er brugerne, som vælger, hvor mange info de giver ifb. Med deres anmeldelse til Trustpilot.
Du skriver også at vores samarbejdspartnere ringer ud til vores medlemmer. Vi ligger ikke inde med vore medlemmers telefonnumre, så vi ville således heller ikke kunne ringe dem op. Vi har ingen, som sidder og ringer ud for os for, at sælge eller informere om produktet.
I forbindelse med refundering af en opkrævning, som i også fik, skal formularen med kontonummer osv. Udfyldes og underskrives. Det er sådan at revisoren stiller visse krav til en sådan proces. I samme forbindelse kan jeg forklare, at de kontooplysninger du tilmelder dig med bliver gemt krypterede (ved et andet firma som beskæftiger sig med dette), dvs. Vi ikke kan gå ind og hente og bruge disse oplysninger. Derudover må jeg pointere, at det eneste man kan bruge reg. Og kontonummer til uden kode eller kontrolcifre osv. Er at sætte penge ind på den konto.
At der bliver bedt om dokumentation for trækningen er et krav fra revisors side. Jeg må også informere om, at vi sjældent oplever problemer med at få udfyldt formularen. Samtidig er der i mellemtiden blevet arbejdet på at forbedre og gøre denne proces nemmere for alle parter.
Du skriver også omkring måden kontingentet opkræves på. Jeg vil her for god ordens skyld, informere dig om, at man kan være tilmeldt med kreditkort og via betalingsservice. Er man tilmeldt med betalingsservice, kan man selvfølgelig altid afvise en betaling, da det er sådan PBS systemet er bygget op. Jeg forstår derfor ikke helt din kommentar omkring dette. Din kone var dog ikke selv tilmeldt via betalingsservice, og derfor har kun ikke kunne klikke ”afvis betaling”. Hvilket i øvrigt ikke gør at opkrævningen forsvinder, den kommer igen næste måned.
Som det sidste jeg vil kommentere på, skriver du omkring sager, der har kørt med forbrugerombudsmanden. Dette er ældre sager, og der er sket meget siden med kampagnerne og ligeledes den information, som sendes ud til brugerne. Vi har efter sagen, der kørte i juni, rettet vores kampagner til ud fra de retningslinjer Forbrugerombudsmanden gav. Således levede kampagnen fra november, som din kone også vare tilmeldt, fuldt ud op til alle krav.
For at opsummere vil vi således gerne pointere at følgende i dit indlæg ikke er korrekt:
- Medlemskabet blev ikke opsagt i tide
- Vi har ingen samarbejdspartnere, som ringer ud
- Det er ikke ulovligt at have en hjemmeside uden CVR nummer
- Vi har ikke oplyst ugyldig e-mailadresse og telefonnummer til kundeservice
- Påstanden omkring fortrydelsesret
- Datemig.com er på ingen måder associeret med os, det er forveksling med DateMig.dk. DateMig.com benyttes af nogle svindlere
- Serviceklub.dk er blevet politianmeldt en gang, og aldrig mere end den ene gang
- Din kones CPR oplysninger er ikke nogen vi har liggende ”Vi har ikke hans kone CPR nummer (går jeg ud fra?)” – de skal skrives på ref. Formularen, men den ryger jo videre til revisor.”
Sagen blev, tilbage da den kørte, afsluttet med at din kone fik refunderet opkrævningen og medlemskabet blev selvfølgelig afsluttet. Vi vil selvfølgelig gerne at de ting, som ikke passer kan blive rettet. Og vi beklager endnu engang mange gange for det uheldige forløb og den oplevelse din i har haft med Serviceklub.
Venlig hilsen / Best regards
Mette B. Olesen
Kommunikations- og administrationsmedarbejder - Serviceklub.dk
Email:
meo@plusservice.dk

Plusservice ApS | Algade 44, 2. sal | 9000 Aalborg | 89 93 67 67
Plusservice ApS ejer virksomhederne Serviceklub.dk ApS og Lotto24.dk ApS | Læs mere på
www.plusservice.dk

Opdatering oktober 2013
Pointshop.dk, lotto24.dk, samt serviceklubben har lige været igennem møllen i Kontakt på DR igen. Disse firmaer - og mange andre - ejes af Magnus Kjøller, som lever livet for de svindlede penge i Aba Dubai. Samtidig fører han sig frem som uskyldigheden selv på sine egne websider. Hans svar i programmet kontakt viser klart at han er en latent løgner.

 
Back to content | Back to main menu